Sidor

fredag 8 januari 2016

God tapas till lunch

De senaste dagarna har vi haft härligt varmt väder. Tagit långpromenader och cyklat.
Idag gick vi längs strandpromenaden till ett mysigt torg, där det är massor av tapasrestauranger.
Så det blev god tapas mm.
Igår var jag på polisstationen och skulle söka om Spanskt ID nummer. Det behövs om man ska ex köpa ett hus, få internetabonnemang mm. Jag fick några blanketter att fylla i och fick en bokad tid för att träffa tjänsteman för att göra själva ansökan. Jag får vänta ända tills den 22 januari, för att lämna in ansökan. Sen när det är gjort så får jag mitt ID nr nästa dag, om jag har tur. Snacka om byråkrati.
Sen gick vi till en god restaurang som heter Kudamm.
Dagen innan blev vi bjudna på lunch av våra husbilsgrannar, som heter Coosje(är från Holland) och Arne. Vi gick till en Holländsk restaurang, det var gott.
För några dagar sedan var vi på kafe Kardemumma och åt goda bullar, mums.
Fick se en annorlunda julgran i ett skyltfönster.

Inga kommentarer: